Gra terenowa na Baraniej Górze
Przedstawiamy trzy gotowe propozycje gier terenowych.
Z chęcią zorganizujemy także grę na dowolny, interesujący Was temat!
Ziemia 100 lat po końcu świata

Uczestnicy gry zamieniają się w naukowców ze stacji badawczej, którzy wyruszają na Ziemię, aby dowiedzieć się, czy jest ona już zdatna do życia. Ponieważ wciąż pada radioaktywny deszcz, badacze mają 2 godziny, by wypełnić zlecony raport, zdobyć próbki wody i roślinności i wrócić na swój statek, zanim na ziemię spadnie kolejna fala promieniowania.
Grupa zostanie podzielona na Oddziały, każdy po około 6-8 osób. Po upływie wyznaczonego czasu wszystkie oddziały spotkają się, aby podsumować swoje działania.

2 godziny

Gra odbywa się na zewnątrz

Gra może odbyć się niezależnie od pory roku

Gra dla uczniów od klasy V i starszych
warianty

1 animator, który wprowadza w tematykę gry i służy pomocą, ale nie towarzyszy żadnemu Oddziałowi:
50 zł/osoba
(min. 20 osób)

2 animatorów, z których każdym będzie opiekował się innym Oddziałem i pomagał na szlaku:
65 zł/osoba
(min. 20 osób)
W poszukiwaniu Ducha Lasu

Podczas tej gry uczestnicy naprawdę zjednoczą się z naturą! Poznają wszystkie żywioły poprzez wykonywanie związanych z nimi zadań.
Ostatecznym celem jest zdobycie czterech symboli lasu, które wskażą dzieciom drogę do ukrytego skarbu.
Gra kończy się pasowaniem na członka Zakonu Drzewa Życia.

2 godziny

Gra odbywa się na zewnątrz

W zależności od pory roku zadania wykonywane przez dzieci będą się różnić

Gra dla uczniów klas młodszych oraz przedszkolaków
warianty

1 animator, który wprowadza w tematykę gry i służy pomocą, ale nie pełni opieki nad dziećmi:
50 zł/osoba
(min. 20 osób)

2 animatorów, z których każdy może pomagać grupie i towarzyszyć dzieciom na szlaku:
65 zł/osoba
(min. 20 osób)
W górę rzeki

Gra rozpoczyna się przed schroniskiem. Tutor przedstawia legendę o Białej i Czarnej Wisełce. Dzieci dzielą się na mniejsze grupy w zależności od liczby uczestników i działają pod opieką nauczyciela lub animatora (do ustalenia indywidualnie). Ich celem będzie dostarczyć na szczyt wiadomość do Królowej (postać z legendy). Zadania będą na nich czekały na szlaku prowadzącym na Baranią Górę. Każdy punkt będzie koordynowany przez tutora. Przewidziane są aktywności plastyczne, ruchowe, a także umysłowe, aby pozwolić dzieciom wykorzystać swoją wyobraźnię. Na koniec po sprostaniu wszystkim zadaniom na dzieci czeka niespodzianka.